Handelsbetingelser

Leje

Generelt

  • Disse handelsbetingelser finder anvendelse på alle lejeaftaler, som indgås mellem My Designer Bag v/ Tina L. Bertelsen, CVR-nr. 39150670 og Lejer.

Registrering

  • Ved lejeaftalens indgåelse skal Lejer oplyse navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, samt forevise gyldig billedlegitimation.
  • Lejer har pligt til at give My Designer Bag besked om eventuelle ændringer af ovenstående oplysninger, f.eks. adresseændring.

Ejendomsret

  • My Designer Bag har ejendomsretten til tasken.
  • Taskens serie-/identifikationsnummer må ikke fjernes eller ændres.

Vedligeholdelse

  • Lejer må ikke foretage reparationer og vedligeholdelse på tasken, uanset tilstand, herunder læderbehandlinger, imprægnering, etc.

Lejeperiode

  • Lejeperiodens længde fremgår af lejeaftalen.
  • Lejeaftalen er gensidigt uopsigelig i lejeperioden.
  • Hvis tasken ikke tilbageleveres rettidigt til My Designer Bag, er Lejer forpligtet til at betale forhøjet leje med gældende dagslejepris + 50% pr. påbegyndt dag indtil det faktiske afleveringstidspunkt.
  • Hvis lejer aflyser eller udebliver fra sin lejeperiode efter der er lavet en reservation på en taske, så skal lejer betale 50% af den aftalte lejeperiode til My Designer Bag.

Leje og betaling

  • Leje betales forud for hele lejeperioden.
  • Der kan betales med kontanter eller mobilepay. 

Depositum

  • Lejer skal betale et depositum på 1000 kr. Grundet at hvis ikke tasken leveres tilbage i samme stand, vil Lejer blive opkrævet udgifter til evt. skrædder, rensning, etc.

Fortrydelsesret

  • Lejer har ingen fortrydelsesret efter lejeaftalens indgåelse. 

Risiko og tyveri

  • Lejeren bærer den fulde risiko for tasken fra lejeaftalens indgåelse og frem til det tidspunkt, hvor tasken er afleveret tilbage til My Designer Bag.
  • Bliver tasken stjålet eller beskadiget* skal Lejer være opmærksom på, at My Designer Bag IKKE dækker dette. Det er Lejers eget ansvar at sørge for at have en forsikring der dækker tasken fulde værdi.

* Skader kan f.eks. være at kæde/rem knækker, lynlås knækker/falder af, farveforvandling/mistoninger og spænder/logoer falder af.

  • Ved tyveri af tasken skal Lejer straks anmelde dette til Politiet, hvorefter en kopi af anmeldelsen skal fremsendes til My Designer Bag.
  • Ved tyveri skal Lejer erstatte taskens nypris.

Sikkerhed

  • Der vil altid blive taget billeder af tasken inden udlejningen, så Lejer har sin sikkerhed og føler sig helt tryg hos My Designer Bag. På den måde er der klar dokumentation og forventningsoverensstemmelse imellem Lejer og My Designer Bag.

Persondata

  • My Designer Bag opfylder gældende regler om behandling af persondata, og Lejer har til enhver tid ret til:
  • At modtage oplysning om behandling af sine personoplysninger.
  • At indsigt i sine personoplysninger.
  • At få urigtige personoplysninger berigtiget.
  • At få sine personoplysninger slettet.
  • At gøre indsigelse mod at personoplysninger anvendes til direkte markedsføring.
  • At gøre indsigelse mod automatiske individuelle afgørelser, herunder profilering.
  • At flytte sine personoplysninger (dataportabilitet).

Gode råd at kende

  • Det er vigtigt du har en forsikring som dækker tyveri eller skader.
  • Gem altid din kopi af lejekontrakten.
  • Der må IKKE anvendes make-up i taskerne, grundet slidtage og hygiejne.
  • Du er altid velkommen til at kontakte My Designer Bag for yderlige spørgsmål.

Salg

Hos My Designer Bag tilbyder vi kommission salg. Du kan indlevere din designertaske hos os efter aftale. Du er også velkommen til at sende os en mail: mydesignerbag.dk@gmail.com Vi tager kun imod designertasker i god stand. Vi vil gennemgå tasken ud fra mærke, stand og årstal og derudfra vurdere, hvad vi kan tilbyde i pris, og hvad vi skal have i kommission af salget.

Ved indlevering registrerer du dig efter aftale i vores showroom, hvor vi skriver dine personlige kontaktinformationer og kontooplysninger ned. Vi har din designertaske i kommission efter aftale. Når dine varer er solgt, modtager du besked, og det aftalte beløbet overføres til din bankkonto efter d. 7. i måneden.

Du er altid berettiget til at hente din taske tilbage, hvis ikke den bliver solgt.

Indlevering af designertasker til salg i vores showroom sker på eget ansvar. Vi kan ikke holdes ansvarlig for evt. fejl, mangler, brand, tyveri og andre uheld der kan ske i den periode varerne er til salg i hos os. Showroomet er tyverisikret med to alarmer og videokameraer i hele huset.

Som køber af din kommende designertaske er det vigtigt, at du ved, at My Designer Bag IKKE yder nogle former for reklamationsret . Tasken købes som beset. Når tasken er købt og betalt kan den heller ikke returneres. My Designer Bag ønsker kun en høj kvalitet på taskerne, men derfor opfodrer vi stadig til, at du selv tjekker tasken igennem inden du køber hos os. Der vil kunne forekomme brugsspor på varerne. Du får en kvittering hos os, som garantere ægtheden, samt det der nu måtte medfølge til tasken.

Vælger du at købe en designertaske via vores hjemmeside,  gælder andre regler. Her har du 14 dages fuld returret, da du ikke møder fysisk op hos My Designer Bag. Når vi har modtaget pengene, sender vi din designertaske. Du skal selv afholde fragtomkostningerne ifm. at sende varen tur/retur. I dette tilfælde skal du være opmærksom på taskens fulde værdi, der kan variere alt efter, hvilken taske der er tale om.

Vil tasken bortkomme under evt. returnering, er det din egen forsikring, der skal dække taskens fulde værdi af nyprisen. Når vi har tasken sikkert tilbage hos My Designer Bag, sættes pengene retur på din konto.

 

Levering & returnering

Ved bestilling inden klokken 16, er der dag til dag levering. Så du modtager tasken minimum dagen efter du lejer den. Ved returnering skal du blot sende tasken retur samme dag som lejeperioden ophører.